joeheoe

30 december 2010 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Raadsel: Waarom gaat de uv-sterkteschaal van 0 tot 11 en was de sterkte hier 13?

Enfin, hopelijk heeft een ieder een heeele mooie kerst gehad en zijn de buikjes weer rond gegeten!

Lake Matheson

Een kleine update:
Gletsjes no.2.; Fox glacier.
Hier samen met taylor een 'wandelingetje' gemaakt om deze gletsjer vanaf mt. fox te mogen aanschouwen.. 8 uur lang als een aap aan wortels en bomen vastklampen om naar boven en weer veilig beneden te komen.... gelukkig werd ik volop geentertaind door mr. America die de leukste uitglijkunsten voordeed. Bij een korte pauze werden we verrast door 2 jongens die met hun jachtgeweren op ons pad kwamen met een gemsbokkenkop als troffee aan hun tas, haha.
Hierna geleerd hoe te schaken, 2 van de 3 keer gewonnen van mn meester; tjakkaaa

Makarora
Daarna naar Makarora, tja regen. tijd voor karaoke.. buscauffeur was vooral erg enthousiast zoals te zien op de foto. Verder 2 zweedse jongens die westlife en enrique eglesias - hero op zeer vermakelijke wijze neerzetten.. Goede oude tijden herleefden.. Fijn.

Wanaka!
Wanaka was een langere verblijfsplaats, lekker om ergens wat langer (week) te zitten. Op de avond van mn aankomst was er een christmas at the lake viering, met verkleeds voor de kinderen; mooi daar houden we van. Vooral het rendier & kerstboom waren favoriet :)

De dag erna mount roy beklommen met 2 nedelandse meisjes. Het pad was dwars door  schapenweilanden heen. De meisjes studeren beide diergeneeskunde en vroegen zich af of dat ook niet meer wat voor me was gezien mijn liefde voor het schaap. Suuper knollig die lammetjes hier!

Door de week heen werd een soort van groep gevormd amory (usa) carolina (zweden) siggy (duits) brendon (usa) choi (z-korea) en steve (ierland) waarmee we kerst hebben gevierd.
Carolina en ik waren 3 dagen lang in de keuken te vinden.. chocoladepepernoten, speculaas, chocolademusliikoekjes, gluhwijn, appeltaart, couscoussalade, een kleine greep uit ons assortiment!
choi maakte de beste sushi (hij reist liftend met snowboard, en rijstpan door nieuw zeeland, zijn surboard heeft hij toch maar verkocht) wat wel even nieuw was voor een kerstdiner.
Caroline heeft me speculaas met blauwe kaas laten proeven, typisch zweeds schijnt, maar best lekker!. en amory heeft american pancakes met blueberries en cream gemaakt als ontbijt, goede suikerkick voor de rest vd dag. Siggy zorgde voor een fatsoenlijk brood, de broden hier zijn volgens hem kussens en met wat muzikale ondersteuning van de ier op gitaar en zang, wat hulp van brendon en een kerstboom op tafel was het feest compleet.

Gek genoeg heb ik bijna elke dag iemand zo gek gekregen mee te gaan om een ochtendduik in het meer te nemen, zelfs in de regen :).. Heel koud maar heerlijk!  Jammer om daar weg te moeten..

Nou moet ik toch echt zeggen dat ik nu al verlang naar de pepernoten die thuis op me liggen te wachten! Heel erg bedankt Helga!

Queenstown
Nu in queenstown. Gisteren was het simpelweg te warm om iets te gaan doen, jaloers? hier nieuw jaar vieren en dan gaat het toch wel heel erg snel vrees ik.. mn reis duurt nog maar iets meer dan anderhalve maand .. Wowww

Voorzichtig met de gladheid en de vingertjes morgen!

1. Evelien:
    30 december 2010
    O er zijn hele stukken van mn foto,s afgevallen..
  2. Juul:
    30 december 2010
    nice Eef weer een verhaaltje! had de foto's ook al FB bekeken :) gaat nu idd super snel, geniet er nog van en vooral straks ook met paps! voor je het weet zit je weer in het koude nederland, waar wij je wel weer graag terug willen heur! ;)
    have fun xx
  3. Maaike:
    30 december 2010
    Maar het zijn wel mooie foto's! En ja ik ben jaloers dat t te warm was om iets te doen haha! Maar heb je t recept van de speculaas met blauwe kaas, kunnen we dat een keertje klussen :D Kerst ziet er briljant uit, lekker chill. Maarehm heel veel plezier in Queenstown en de nieuwjaarsviering!
    liefs xx
  4. Maaike:
    30 december 2010
    oeh wat gebruik ik t woord 'maar' veel...
  5. Hiske:
    31 december 2010
    Nog maar anderhalve maaaaand, OMG, de tijd vliegt joh! Maar wat een natuurschoon daar! Man o man...beautiful!
    Toch is het jammer dat je er niet was met kerst in de kroeg, want het was één en al hilariteit, iedereen was knetterlam en rond half 7 thuis, toptijd dus!
    Nou ik ga zo maar eens rotjes afsteken ofzo...
    daaaf eeeeef, tot snel en geniet er nog van! x His
  6. mieke en douwe:
    3 januari 2011
    ha eef!
    WOUW, wat een foto's, dat ziet er echt supergaaf uit joh, prachtige plaatjes!!
    Nou, geniet van de laatste weken en succes straks met de andere temperaturen in canada!!
    xx
  7. Tonny Mulder:
    4 januari 2011
    Hoi Evelien,
    Ten eerste de allerbeste wensen voor 2011. Nou dat kan eigenlijk al niet meer stuk. Wat is het daar toch prachtig en wat fijn dat je daar zoveel leuke mensen leert kennen. De tijd vliegt echt om...ik heb het gevoel dat je nog maar net bent vertrokken. Maar je hebt nog even wat voor de boeg, voordat je in dat koude kikker landje terug komt.
    Trouwens ook bedankt voor de kaart we kregen hem gisteren.
    Evelien geniet en tot de volgende keer.
    Liefs Tonny en André
  8. Harrie en Paulien Weersink:
    6 januari 2011
    Hoi Evelien,

Hartelijk bedankt voor leuke kerstwens vanuit Nieuw-Zeeland!,
    We wensen je een ontzettend goed en nog gezellig 2011.
    Wat een prachtige foto's en leuke verhalen, het ziet er allemaal super uit.
    Geniet er nog lekker van!

Hartelijke groetjes uit een nat, regenachtig en koud Lochem

Harrie en Paulien.
  9. Rosalie en Dieuwertje:
    9 januari 2011
    Hey Eef,
    Site gevonden!! :)
    Je hebt er al aardig wat opstaan, leuk!!
    En super die foto's!! Gaaf!
    Nou, geniet er nog maar lekker even van, zolang het kan!!
    Liefs, Roos en Dieuw.
  10. jan en ria boonman:
    10 januari 2011
    Ha Evelien,
    Weer even bijgelezen. Die mooie foto's kunnen zo doorgaan voor anzichtkaarten! We zijn best jaloers op die blauwe luchten, hier is het vooral grijs.
    Voor je het weet zit je alweer in een ander werelddeel, dus nog even een leuke tijd in Nieuw Zeeland gewenst.
    Jan en Ria, Kees, Bart
  11. anneke en louis broekhuis:
    11 januari 2011
    Hai Evelien Ik heb even de site weer bezocht en nu dan een reactie erbij. Wat een mooie uitzichten daar en vooral mooi weer. En volgens de foto's leer je veel leuke mensen kennen. Ik vind je een kanjer. Geniet er nog lekker van, de tijd gaat zo snel. Groetjes uit het koude ootmarsum van de hele familie Broekhuis
  12. papa en mama:
    16 januari 2011
    Hoi dochter, de tijd gaat snel. Nog 3 weken en je vader is onderweg naar jou in Canada. Kun je al een beetje weer wennen aan het ouderlijk gezag.Na twee weken samen rondtrekken hoop ik jullie op schiphol weer te zien. Dan is het wat mij betreft ook echt genoeg geweest. Geniet er nu nog van. Mama.