Nieeeuw Zeeland

9 december 2010 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Oi dat is even geleden..Schrijven wordt nog al een lang verhaal. Foto's lijkt me een beter plan.

Auckland --> Paihia: Boooomknuffelen brengt geluk! (op weg naar Paihia)

Paihia --> Auckland: gekke schapen

Hahei: hier zat ik per ongeluk 5 dagen in mn eentje vast omdat de bus vol geboekt was en ik natuurlijk als laatste wilde boeken. niks te doen maar wel heel mooi. In de bus gespeeddate om elkaar allemaal wat beter te leren kennen, erg geinig.

Maketu: op bezoek bij de maori's. De mannen leerden de Haka, de vrouwen de Poi. Tranen gelachen toen de jongens in hun rokjes binnenkwamen met hun witte lichamen en bierbuiken..

Reglan

Rotorua --> Taupo: hot water pools - heeeeet. The huka falls: waterval waar 6 olympische zwembaden per minuut naar beneden komen. In Rotorua gecouchsurfd bij Lorainne en John, had mn eigen huis zo ongeveer.. En in Taupo gecouchsurfd bij Lesley die me vol heeft gestopt met vitamines :P en zelfgemaakte taarten en koekjes.

National Park: tongaruro crossing. Vulkaan beklimmen. Daarna de hele avond in de bubbelbaden in het Hostel. Indrukwekkend hoe mooi.

Wellington: couchsurfing bij Annaik! Heeeeel gezellig :D

En nu in Nelson in het schattigste hostel, elke ochtend gratis zelfgebakken brood; sweet!

1. Ingrid:
    Hey Evelien,

Mooie foto's! Tongario crossing was mooi he, nog spierpijn gehad;)?
    Het Zuidereiland is nog mooier dan het Noorder (zeggen ze..ik vond beide mooi!) Vergeet niet om naar Abel Tasman & Golden Bay te gaan. En een wandeling op een van de Gletsjers:)
    Als je met dolfijnen wilt zwemmen in Kaikoura, moet je vroeg boeken..of veel geduld hebben..

Ik kijk uit naar de volgende foto's! Het couch surfing bevalt goed of niet?

Hier is het winters. Veel sneeuw en vorst.

Waar ben je met Kerst?

Enjoy New Zealand!

Groetjes, Ingrid & Bas
  2. Jet:
    9 december 2010
    Eef! wat een fantastische foto's! jammer dat er geen verhaal bij zit want die zijn ook altijd heerlijk om te lezen, maar dit is ook mooi! En wat een heerlijk poepgedicht had je geschreven haha! genoten! en jouw gedicht dus op video opgenomen, al ontvangen? x
  3. Juul:
    9 december 2010
    lieve eef! wat heerlijk om al die foto's te zien! stikjaloers want hier is het helemaal wit én koud.. gelukkig bijna kerstvakantie dus dan kunnen we weer even bijslapen! geniet ervan honey! xx
  4. roos:
    9 december 2010
    jo eef! wat een heerlijk poep gedicht was dat gisteren! echt precies waar ik van hou;)!!
    verder zien de foto's er echt prachtig uit! ben jaloers op wat je allemaal te zien krijgt..
    momenteel valt de sneeuw hier met mach10 uit de lucht!
    veel plezier nog! x
  5. Marianne:
    9 december 2010
    Ziet er supermooi uit eef! En ook ik heb genoten van gedicht gister ;).
  6. Hiske:
    9 december 2010
    Daaaaamn, die natuuuur! Is het Oosterpark hier in Amsterdam niks bij...
    En verder....dat pakje staat je goehoed!
    En door al dat water krijg ik spontaan zin om te gaan zwemmen, misschien moet ik dat maar doen...
    Nu ga ik mn laatste pepernoten eten, doeiiii haaave fun!
    xxx His
  7. Maaike:
    9 december 2010
    Dat ziet er echt awesome uit, voornamelijk dat awe-gedeelte!! Je gedicht was prachtig! geniet van t versgebakken brood terwijl wij over de stoepjes heen glibberen!

liefs xx
  8. Marian en Roos:
    10 december 2010
    Ha eef!

Na de nieuwjaarstrekking van de staatsloterij komen we met de hele familie wandelen. Prachtig daar, mooie foto's en mooie natuur. Wij zitten hier nu in de sneeuw. De eerste tochtjes alweer geschaatst. Bedankt voor je kaart! Leuk! Heel veel plezier daar!

xxx De Tiely's
  9. Maartje:
    12 december 2010
    Hee eef!

Leuk dat je weer foto's hebt!:D ziet er super mooi uit daaR!:D.
    En Die boom brengt je vast veel geluk!;)!
    Bedankt voor die kaart! erg leuk. Veeel plezier nog en geniet ervan!:D.

Liefs
  10. papa en mama:
    12 december 2010
    Hallo, Evelien heeft gevraagd een grote zak chocolade-pepernoten voor haar te bewaren. Helaas, uitverkocht. Als iemand toevallig nog een zak kan kopen, wil die persoon een zak voor haar kopen? Groetjes Ria
  11. mieke en douwe:
    13 december 2010
    Dag Eef!

Wat een prachtige foto's zeg, om jaloers op te worden!!Erg mooi en zo te zien heb je het gezellig met alle backpackers!Was het dit jaar sinterklaas in de korte broek vieren? met warme chocomel op het strand? Hier volop sneeuw, kerstboom staat weer en rudolph natuurlijk ook;) Nou, ik hoop dat je een hele fijne kerst hebt en oud en nieuw op een leuk plekkie met heel veel leuke mensen om je heen, geniet ervan!!!!
    xxx
  12. papa en mama:
    14 december 2010
    Dag Eef,
    Inmiddels een zak met chocopepernoten gekregen van je voormalige collega Helga Stamsnijder bij ForFarmers. Ik zal ze goed verstoppen zodat je moeder niet in de verleiding komt.

groetjes je vader
  13. Tonny Mulder:
    22 december 2010
    Hoi Evelien,
    Wat beleef je toch verschrikkelijk veel, je komt toch ogen tekort. Het is hier vanuit Holland toch haast niet te bevatten. Enne wat een lef heb je toch, zo ver weg maar ook zo veel plezier. Wat leuk om zo veel leuke en lieve mensen te ontmoeten. Dit vergeet je je hele leven niet meer. Vandaag ook je kerstkaart via de papa en mama ontvangen. Jij in je hemd en wij hier flink ingepakt om ons te beschermen tegen de kou. Nou een witte kerst hebben we dit jaar zeker. En jij ligt daar lekker aan het strand.
    Ik vind het hardstikke leuk om te zien dat je het fijn hebt daar. Ik zal je vanaf nu beter volgen. Maar in mijn gedachten was ik vaak bij jou! Evelien alvast fijne kerstdagen en een heel goed 2011!
    Liefs Tonny en André
  14. Lianne & Obinna:
    23 december 2010
    Heey Eef!
    Wauw dat ziet er goed uit! Wat geweldig! In zo'n prachtige omgeving zou zelfs ik de wandelschoenen aan willen trekken ;) Dat Maori-jurkje staat je wel goed, kon je er eentje kopen als aandenken of moesten ze weer ingeleverd worden? En wat een vriendelijk bord ook over die kokosnoten op een andere pagina, "you will die", hahaha.. Ze hebben wel gevoel voor subtiliteit.
    Wat zijn je plannen met Kerst en Oud & Nieuw? Zit je dan ook lekker in de zon? Hier is het erg koud, maar in Wageningen begint het te dooien (eindelijk), ik wilde me al bijna opgeven voor het NK schaatsen op de fiets, en voor het nieuw op te richten televisieprogramma Falling on Ice. Ben er ondertussen redelijk goed in geworden :)
    Lieve Eef, nog heel veel plezier gewenst, geniet van de feestdagen en dat 2011 net zo reislustig, avontuurlijk, spannend, mooi, vrolijk en prachtig mag zijn!
    Liefs, Lianne
    En ook de groetjes van Obinna!
  15. Carline:
    25 december 2010
    Merry Christmas Eef!!!!
  16. Theo, Ria, Dorien & JW, Harold en Ingrid:D:
    28 december 2010
    Heey evelien,

wat een super mooie foto's!!! hoe was je kerst? lekker aan het strand gelegen met een cocktail..hier is het koud;), maar dat had je vast al wel gehoord!

We wensen je alvast een hele fijne jaarwisseling en al het geluk voor het nieuwe jaar.

Groetjes,
    Fam. Lugtenberg