De backpacker zonder backpack

19 november 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Daaar ben ik weer! Allereerst mag ik jullie vertellen dat jullie niet meer met een backpacker te maken hebben, mijn backpack is namelijk foetsie!!

Maar goed.. Terug naar waar ik gebleven was.. niet te lang allemaal want ben niet echt in een schrijfstemming en heb zooooo veel leuke dingen mee gemaakt! maar wel wat leuke foto's.

Fraser Island.: 2 nachten op het grootste zandeiland ter wereld. En dus 3 dagen met 4wdrives rondgereden. Helaas mocht ik niet rijden in de jeep want heb mn rijbewijs nog net geen 2 jaar.. goede reden om een keer terug te gaan.. Echt een paradijs op aarde zo mooi.

Noosa

Brisbane: Marre, die ik ontmoet heb in airlie beach kende een jongen die zelf in Sydney woont maar zijn ouders in Brisbane. Dat weekend was hij in Brisbane en haalde hij ons op om een beetje rond te touren en daarna mee te nemen naar zijn huis waar we vol werden gepropt met wijn, bier en kaasjes. Naar om dan weer terug te gaan naar het hostel dat naar tenenkaas stinkt.

Surfers Paradise

Byron Bay: de hilarische Canadezen Eric and Jason ontmoet. Met hun een trip gedaan waar ze zich als heuse gidsen aandeden. Een dag vol grappen en grollen. Ook geleerd wat te doen als ik beren zie in canada en wil overleven. Zwarte beer: knuffelen. Bruine beer: jeroen naar voren duwen en zelf heeel hard wegrennen. 'S avonds met de jongens gebbqed en aan de sangria gegaan. De dag erna als 'veggie's' (groenten) op het strand gelegen: stilliggen en de zon tot je nemen. Aan het eind van de dag nog een tafeltenniscompetitie gedaan met een paar jongens die we eerder hadden ontmoet. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Sydney: voor degenen die ooit nog eens van plan zijn om de oostkust van australie af te reizen: neem nooit, maar dan ook nooit de nachtbus van byron naar sydney; hels.
echter, omdat Marre wat jongens uit Sydney kende gingen we na onze verschrikkelijke trip naar Georgie. Die woont in de artistiekste wijk van Sydney met 2 hele lieve huisgenoten en daar hebben we de hele week dan ook mogen slapen :).

Dus gingen we met hem en wat vrienden ontbijten in een heel schattig cafeetje, namen ze ons mee naar het strand en gingen we 's avonds met de hele groep uit. De dag erna voelden we ons verre van opperbest maar omdat ik maar een paar dagen in sydney had gingen we toch op pad naar sculptures at the sea. Met de fiets; geen goed idee. 1. Sydney is niet gemaakt om te fietsen. 2. de fietsen in Sydney zijn niet gemaakt om te fietsen. De heenweg duurde dan ook uren (moet ik zeggen dat we een kleine shoppingstop hebben gemaakt) maar de kunstwerken waren het waard!

Toen nog een dag met George en Marre naar de zoo van sydney gegaan. Gareth werkt namelijk bij coca-cola en die kon gratis entree voor ons regelen, niet slecht! Erg raar met de skyline van Sydney op de achtergrond:

En 's avonds kwamen alle vrienden weer naar het huis van George en hebben we daar heel gezellig gebbqed (eerste stuk kangaroo gehad; lekker).. heerlijk om weer met zo veel mensen in een huiskamer aan een tafel te zitten..Hier vertelde mirri (huisgenoot van George) dat ze in een artgallerie werkt en daar de kunst aankoopt voor de exposities. De nieuwste is een aboriginal art expositie en ze bood aan dat wij wat kunst voor inkoopprijs van de kunstenaars mochten kopen als we wilden. Echt heel bijzonder gezien ze de kunst nu niet meer kan exposeren en ze zelfs haar vrienden de kunst niet voor inkoopprijs kan verkopen.. lucky us! 's avonds afgesproken met Laura en Kevin.. de sweetest couple uit Ierland!

En toen moest ik weg uit Sydney heel erg jammer omdat mn laatste week echt heerlijk was. En dan verlies je je enige fatsoenlijke schoenen 'en verliest het vliegveld je backpack.

Leuk dat je 's ochtends te lui was om alle boeken die je al gelezen hebt uit je handbaggagetas te halen om te verruilen voor je tandenborstel en knarsplaat.. Gelukkig is de vrouw op het vliegveld zo aardig om een spoedje te maken voor wanneer de backpack arriveert.. dus dan wordt het wachten geblazen. Je ligt in bed, bent al bijna 20 uur wakker maar de vrouw zei dat hij waarschijnlijk met de vlucht erna mee komt dus wakker blijven. Ook gezien je geknars waarschijnlijk iedereen zal wakker houden.. het feit dat de laatste bladzijden uit het enige boek die je nog niet uit hebt angstvallig dichtbij komen maakt je niet blij want dat is de enige manier om wakker te blijven. Op de andere helft van de supergrote greep chocolade na dan -ik kan hartelijk lachen om het feit het mij weer overkomt dat ik mn tas kwijt raak maar toch ook een goede reden om onder het motto zelfmedelijden eindelijk weer pure chocolade te kopen-. Het idee dat je misschien 's avonds nog lepeltje lepeltje kan liggen met je backpack maakt je intens gelukkig.. wachten op een telefoontje..

En dan 4 uur nadat ze zouden bellen gaat de telefoon.. "hallo met natasha van de sponsorbingoloterij, mag ik je wat vragen stellen?"

STOM

1. marion:
    Hoi Eef.
    en..........had de sponsorloterij een nieuwe backpack voor je??? hoop dat je hem inmiddels terug hebt.
    maar gelukkig heb je jezelf nog!!
    blijg benieten! Marion en Hans
  2. papa en mama:
    19 november 2010
    Hoi Evelien, Gelukkig de tas is terug, dus kun je weer knarsloos slapen. We proberen te bellen.. Papa en mama
  3. Hiske:
    19 november 2010
    Hahahaha eef ik lig in een deuk...
    Punt 1: je bent veels te bruin, HOU DAARMEE op
    Punt 2: je verkeert in een veels te mooi gezelschep (what means: veels te lekkere gasten! neem er één mee)
    Punt 3: Die zee is waanzinnig mooi!
    Nouja en verder schrijf je gewoon mooi en mis ik je! Gelukkig vliegt de tijd. Oh nog even een opmerking: omdat in NL de BTW wordt verhoogd ofzo gaat Lowlands volgende week al in de voorverkoop! Nogal vroeg dus..maar hilarisch. Dus je moet later maar een kaartje zien te roggelen via marktplaats ofzo..want je moet gewoon weer mee deze zomer!
    Lufyaaa, Hiske
  4. Rita:
    19 november 2010
    Beste Evelien, Hier een berichtje.Je zit nu in Nw Zeeland.Ik hoop dat je het net zo fijn hebt als in Australie. Fij dat je rugzak weer boven water is,zo maak je weer eens wat mee. groetjes Oma
  5. Marian en Roos:
    Heey Eef!

Leuk weer wat van je te lezen en foto's te zien. Zo te zien heb je het daar heerlijk naar je zin! Mooi zo! Geniet maar van het lekkere weertje daar en de mooie natuur en de gezelligheid, want hier regent het weer dagelijks. Veel plezier!

XX
  6. mieke en douwe:
    21 november 2010
    Dag eef,

wat een verhaal weer, gelukkig is de backpack weer terecht, heel fijn als je je eigen spulletjes weer in handen hebt! maar wat een gave foto's en volgens mij ook wat een gezelligheid daar met de bbq feestjes, dierentuin bezoekje, etc en geweldige kust trouwens om te zien! Nou, blijven genieten hopelijk is nieuw zeeland minstens zo leuk!!
    xx
  7. Tessa:
    22 november 2010
    Lieve Eef! Goed te zien dat je het zo fantastisch hebt! Hier alles saai hetzelfde maar stuur je zo een sappige roddel mail + update!
    Geniet maar net zo van NZ!
    Liefs
  8. Carline:
    26 november 2010
    Lieve EEf! Meeeen wat ben je bruin!! Staat je goed eef, en wat een hilarisch stuk had je geschreven! Blij om te horen dat het zo goed met je gaat!! X Kaatje

ps het sneeuwt hier dus mariah carey mag weer aan:)
  9. jan en ria boonman:
    28 november 2010
    Hallo Evelien,
    Het is te zien dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Je schrijft leuke stukjes! Geniet van alles en van het mooie weer. Zelfs wij hebben de eerste sneeuw alweer gehad.
  10. Rita:
    4 december 2010
    Hoi Eef, hoest? wordt het niet weer es tijd voor een stukje? Wij zijn benieuwd, maar je zult het wel te druk hebben met mr speedo ha ha, groetjes van de bastiaantjes nu met 1 minder , die zit ook weer lekker in de zon.
  11. Cairns Backpackers:
    14 januari 2011
    Thanks for your information. It helped me much. I am a backpacker too. And I have travelled a lot. But I haven’t seen as good services as I was provided by Cairns Backpackers. They are really great. <a href="http://cairnsbeachhouse.com.au">Cairns Backpackers</a>