The return of the speedo-man

28 oktober 2010 - Whitsunday Island, Australië

Joeeehoe!

Kan de foto's niet kleiner maken,  excuus.

Magnetic Island

Hieronder een foto van Magnetic Island, na een korte wandeling door de heuvels een totaal verlaten strand behalve de bootjes dan.

Backpacken is best gevaarlijk

Whitsundays

Een ieder vertelde ons naar de Whitsundays te gaan. Een eiland. Dat betekent dat je of moet zwemmen, of met de heli of met de boot moet gaan... Gezien de boot na mn avontuur op t Great Barrier Reef absoluut favoriet is hebben we voor n zeilboot gekozen. Het geeft de burger dan ook extra moed als op de dag van vertrek het weer erg slecht is (ja dat kan ook hier, was ook nieuw voor mij), en nog leuker als de mensen die terugkomen van een toch enthousiast vertellen dat de halve boot overboord hing wegens enige misselijkheid en de andere helft zat te huilen (waarom is me niet helemaal duidelijk). Nog leuker wordt het als de crew van de boot 4x benadrukt dat de golven wel erg extreem zijn en dat zelfs de mensen die denken nooit zeeziek te worden een goede kans maken zonder antiezeekziekpillen. Wouw dan krijg je echt wel zin om 3 dagen en ook de 2 nachten op een boot rond te 'dobberen'!

Maar ik zou graag een ode aan de zeeziekpillen brengen. Nergens last van gehad.. suf verhaal voor jullie maar best fijn voor mij. Later werd het weer ook nog eens goed en hebben we dolfijnen en haaien gezien, wouw je zou toch bijna denken dat een boot zo slecht nog niet is! Op het eiland een rondleiding gehad van een van de jongens van de boot. Er waren mieren die vroeger door de ab. werden gebruikt voor het maken van soort juice omdat hun billetjes naar limoen smaken. Niemand wilde proeven maar ik als lid van Jc Limoen kon dat niet voorbij laten gaan. Dus ik heb de billen van een mier gekust haha (daarna volgden uiteraard meer mensen ;))

Daarna

Airlie Beach

Ik kan allemaal verhalen gaan vertellen over wie we allemaal ontmoeten uit bla bla en hoe leuk dit hoe leuk dat maaaaar daarvoor beleef ik hier te veel. Maar goed het is dus niet dat ik geen mensen ontmoet en alleen maar tripjes doe ;). In Airlie beach hebben we Bruce uit de USA erg blij gemaakt (we hoorde hem bellen met zijn moeder 'mam je gelooft het niet, ik sliep vanacht in een dorm van 8 personen met 7 meisjes, 7 meisjes mam, hoor je dat!?'). En werden we wederom geconfronteerd door de man in de speedo, my lucky day!

Rockhampton

Larissa en ik hebben daarna gecouchsurfed in Rockhampton bij Greg en Lara. En het was echt weer een super ervaring. Ze hebben ons de hele stad door gereden, interessante verhalen verteld, met ons gepicknickd en Greg heeft zijn eerste Risotto voor ons gemaakt (en we hadden eindelijk weer een bed zonder voorgevormde bierbuik er in. Onze bus arriveerde alleen om 6:30 dus dat werd ontbijten en tandenpoetsen in een parkje. Het water eronder zit vol met schildpadden, dit waren wel de lelijkste exemplaren die je kan vinden volgens mij..

Agnes Waters/1770

Oa. Gesurfd, geBBQed met allemaal mensen uit het hostel en 's avonds met zn allen naar t strand gegaan en kangeroos in het wild gezien.

Rainbow Beach

Daar zijn we nu, overmorgen naar Fraser Island!

1. Jente:
    28 oktober 2010
    Ha Eef!! Wat een heerlijke verhalen weer, heb vooral hard gelachen om de limoen billen en Bruce uit de USA. Heb je je droomman al ontmoet? xxx
  2. Hiske:
    28 oktober 2010
    Woooow wat een mooie foto's!!
    Volgens mij bestaat nederland op dit moment alleen uit kutweer en uit tentamens, er wordt alleen maar daar over gesproken...IK WORD GEK. Waarom ben ik weer gaan studeren, ik wil ook naar Australie.
    Maar babe, volgens mij heb je de tijd van je leven...mis je ons al?
    En blijf mooie verhalen schrijven, leuk!
    Luuufya xxx His
  3. Maaike:
    28 oktober 2010
    lekker bezig met de limoenbilletjes haha! alle verhalen klinken goed, je suis jaloers!! heel veel plezier op Fraser Island! xx
  4. Nikki:
    29 oktober 2010
    Jesssss! Eindelijk kan ik je verhalen ook lezen!! Moooi!
    Gaat allemaal wel goedd daarzo of niet! Lekker dan! Haha moest echt heel hard lachen om die mieren!!
    Ben jaloers, mijn leven bestaan over een minuut weer uit leren! Blehg! Nou nog verrel plezier! En dikke kussseeen!!!!!
  5. Nikki:
    29 oktober 2010
    Jesssss! Eindelijk kan ik je verhalen ook lezen!! Moooi!
  6. Fleur:
    29 oktober 2010
    Eef, fijne verhaaltjes en fijne foto's! Liefs
  7. Hilke:
    30 oktober 2010
    Zo, heb hem ook ontdekt!
    Eef wat ben je toch een stoertje, ziet allemaal zo super uit!
    Gelukkig heb ik hier nog een hele hoop te lezen, kan ik mooi even pauze houden!

Liefs en nog veeeel plezier!
    xxxx
  8. de broertjes bastiaans:
    31 oktober 2010
    hey leuke site
    we zien dat je je nog wel vermaakt daar tussen die australiers is de pie nog een beetje te eten

kusjes
  9. Rita:
    8 november 2010
    Hoi Eef waar ben je mee bezig,met eten ,bidden of beminnen Alle drie zijn belangrijk, ha,ha, in ieder geval steek je veel over .Droom je al in het engels?Hier de eerste pepernoten gekocht, ja de goede man komt binnenkort. Daar zeilen lijkt Peter ook te gek.Pas goed op je zelf groetjes
  10. mieke en douwe:
    10 november 2010
    Ha Nichtje!!

wat een verhalen zeg, erg leuk om te lezen en de foto's zien er absoluut goed uit zeg!! wat een uitzichten en wat een weertje, om jaloers op te worden vanuit een herfstachtig nederland...maar zo te zien en lezen vermaak je je prima daar. Geniet ervan, want de tijd vliegt, dus veel leuke dingen blijven doen he?! en hou ons op de hoogte;)

Groetjes vanuit wythmen
  11. Karin Bessembinder:
    14 november 2010
    Hey Evelien,

Ik heb even een inhaal slag gedaan met het lezen van je weblog. Erg leuke verhalen om te lezen. Ik heb nog twee andere vriendinnen die in Australië aan het back packen zijn, en daar hoor ik ook al zulke enthousiaste verhalen van. Heel veel plezier nog, en ik blijf je volgen ;-).

Liefs Karin
  12. papa en mama:
    17 november 2010
    Dag Eef, nog even en je zit in het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland. Goede reis en dat het je daar ook goed zal bevallen.
  13. Henny en Ria Lugtenberg:
    18 november 2010
    Hallo Evelien,
    Het eerste deel van de reis alweer achter de rug! En nu op naar Nieuw Zeeland. Ook daar een mooie tijd toegewenst. We zien alweer uit naar de foto's.
    Gr. Henny en Ria
  14. papa en mama:
    5 december 2010
    Vanuit Nieuw-Zeeland op 4 december bericht
    voor ieder van ons een knap gedicht
    daar door was je toch bij ons met Sint
    die al de gedichten geweldig vind
    Nu hopen dat de post niet gaat staken,
    want het kado uit Nieuw-Zeeland willen we snel open maken
    Oma, Jeroen papa en mama