cairns!

11 oktober 2010 - Cairns, Australië

jaaa daar ben ik weer! Om jullie niet te vervelen en omdat ik vanaf mn telefoon typ hou ik t kort! Fotos willen nog niet helemaal en enter ook niet.. Wordt aan gewerkt!

Dag 1 cairns: jongen die me op zou komen halen en ik hadden wat miscommunicatie dus toch maar hostel, eigenlijk ook heel prima - hostel 'belleview' - aan zee en op de plaza voor t strand n heel groot mooi zwembad. uitgelachen door mn japanse roommates omdat ik zo weinig mee had. Zij hadden ong 10 tassen pp. bij t zwembad mn reismaat ontmoet uit de usa

Dag 2 cairns met mn nieuwe maat naar botanische tuinen geweest, de torso van een trapezeman in t park geobserveerd (hier deed de usaman niet zo goed aan mee-vreemd want t was echt 'impressive'), weggezonken in t toch wat zachte strandzand en aangevallen door n vogel. 's avonds nog wat gedronken met 2 duitse meisjes, 2 chinese jongens, 3 aussies, 1 engelse jongen en mn reismaat voor deze dagen.. Nog n nachtje in t hostel

Dag 3 cairns. Om 7.30 aanwezig voor onze toer naar the great barrier reef; een vd mooiste riffen vd wereld. Erg duur maar incl luxe seafood bbq en iets wat je gezien moet hebben. Beetje jammer dat ik heel erg zeeziek werd en de hele dag hele dag heb liggen braken.. Maar ik moest van mezelf t toch proberen dus heb ik tussendoor nog 2 snorkelduikjes gemaakt (overigens echt indrukwekkend, prachtig koraal, belachelijk mooie vissen) maar aangezien ik in t water ook zeeziek was en t zicht voor de anderen niet wilde belemmeren ben ik snel weer aan boord gegaan om verder te gaan met de 'de activiteit vd dag'. De bbq schijnt heel lekker geweest te zijn.. Heb t niet eens gezien. maar t was t waard.. Wel n heel duur half uur haha. Toen wilden we naar ons nieuwe couchsurf adres. echter, het regende heel hard dus n kleine gallerie in gegaan. de vrouw die daar werkte was echt heel gastvrij: you're such a little thing with this huge backpack; put it of (een dag ervoor werd ik nog uitgelachen om de tiny backpack door de japanners maar oke, zij hadden ook +- 10 tassen pp, stijltang, krultang, fohne, kleerhangers enz). Kregen allerlei dingen en na een uur daar chillen onze tocht voortgezet. Op naar jake en zijn vrienden waar we 'op de bank' mochten slapen. Na 2 uur wandelen aangekomen.. We hadden de hele benedenwoning voor ons zelf.. 7 bedden, eigen keuken, badkamer enz..haha dat is nog ns leuk!

Dag 4 cairns wezen wandelen in n soort van rain forrest, hagedissen van ong meter, enge grote spin en hardlopers gezien. Ja dat laatste klinkt misschien niet zo gek maaaar wij deden er ong 4 u over (met zweets dit keer, excuus voor de oncharmante stukjes, weer uitschrijven voor de automatische email is ook mogelijk). Was echt een pittige hike en we waren dan ook geshockeerd toen we een jogger 3x tegenkwamen, of beter gezegd: hij kwam ons 3x tegen. was zo blij dat ik na bijna n jaar totaal geen sport (oke maak daar maar 3 jaar van) de week voor mn vertrek nog stevig geklootschiet heb want mijn conditie liet mij minder in de steek dan verwacht! er zijn zijn hier vandaag ook n jongen en meisje uit zweden aangekomen om hier te slapen en zijn net met onze supercoole host uit eten gegaan. klinkt luxe maar locals weten nou eenmaal de 2 vd prijs van 1 restaurantjes en ik blijf hier 3 nachtjes 'voor gratizz'!

1. Hiske:
    11 oktober 2010
    Haha topstuk eef....
    Maar goed te lezen dat je al mooie mensen hebt ontmoet.. ben benieuwd naar de rest!
  2. marion:
    12 oktober 2010
    Hoi Evelien, klinkt allemaal goed!! Geniet van al het moois om je heen en veel foto's maken! (ik drink nu lekker thee bij je mams!)
  3. Rita:
    12 oktober 2010
    Ik ben nu bij Mathijs,en zijn je berichten aan het lezen. Fijn dat je het goed naar je zin hebt daarzo.Ben benieuwd naar je volgende verhaal.groetjes van oma
  4. Rita:
    12 oktober 2010
    Wat heb je al veel meegemaakt, en allerlei mensen ontmoet,leuk stuk geschreven trouwens .Zeebenen heb je dus niet,maar wel vissen gevoerd, groetjes van ons allemaal
  5. Henny en Ria Lugtenberg:
    12 oktober 2010
    Nou Evelien, zo te lezen is het grote beleven nu echt begonnen! Kijk je ook nog even voor ons, hoe de boeren in Austalie het doen? We zijn benieuwd!
  6. Carline:
    16 oktober 2010
    haha nogal een lang verhaal als je het op je telefoon uittypt gok ik zo! Super leuk om wat van je te horen eef en fijn dat je het zo al zo naar je zin hebt! Met dat sporten daar zal je wel niet zo snel naar de australische james hoeven:)! Njoy your trip naar magnetic island!! Ziet er super vett uit! Onbeschrijfelijk lijkt me, maar ik hoop toch dat je het wil proberen:)! Liefs Kaatje
  7. Sanne:
    19 oktober 2010
    wat een leuke stukjes allemaal!
    leuk geschreven en natuurlijk helemaal leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. dat blijf ik wel volgen. ;)
    heel veel plezier nog! liefs sanne.