cairns, mission beach, townsville

17 oktober 2010 - Townsville, Australië

Ben ik weer!

Di 12 oktober. Cairns. CS Jake Corey,

Mn amerikaanse vriend is 's ochtends vertrokken en ik bleef nog even bij Jake gezien de gezelligheid! Ben met John en Marin (zweedse couchsurfers bij jake) naar Palm Cove geweest. Daar voor t eerst echt in zee gezwommen; je kan nl niet overal zemmen ivm de netten die je moet hebben tegen dodelijk giftige kwallen. Maar ook al was er hier een net, er kan altijd een kleintje doorheen dus tis goed om maten worden met de man die je als enige kan redden. Het eerste contact met lifeguard Travis was al snel gemaakt, hoefde er niet veel voor te doen 'hi girl, i like your dress!'. En na wat surfen streek hij zo naast ons neer om ons wat informatie te verschaffen over het leven in en om de oceaan (weet nu alles over jonge japanse vrouwen die uit zijn op t geld van hun veel oudere niet goed kunnen zwemmende mannen en hen met n snorkelsetje de zee in sturen). Terug bij Jake met hem en zn vrienden 'welk land heeft de meest genante liedjes, gedaan' ze hadden het niet meer toen ik neerlands trots frans bauer met heb je even voor mij liet zien, t was volgens hen erger dan de inzending van de zweden: boten anna.. Daarna heb ik de vinylcollectie van jake mogen bewonderen/beluisteren (tes jij de cds ik de lps in t vervolg?), heb ik drop gegeten met een van de jongens wiens moeder is geemigreerd uit nl en heb zijn nederlands wat bijgespijkerd zodat hij niet meer alleen 'in je reet en ontplof' kon zeggen. nog wat leuk leedvermaak (dat maakt t hopelijk wat minder saai): terwijl ik corey de dag ervoor nog had uitgelachen omdat bij t aandoen van n shirt zn zn vingers tegen/in de plafondventilator kwamen heb ik nu ook n prachtige partij sneden in mijn vingers staan.. ;)

Woe 13 oktober. Cairns - mission beach. treehouse hostel

Jake bracht me naar bus naar mission beach. Daar naar hostel midden in the rainforrest gegaan. En daar ontmoette ik Larissa uit Duitsland waar ik nu mee reis, erg gezellig! Do 14 oktober. Mission Beach. Treehouse hostel, Veel regen! We zitten hier midden in de rain forrest in t regenseizoen .maar dit was wel een beetje overdreven lijkt me. Wel leuk in bikini in hangmat onder t afdak voor t idee.

Vrij 15 oktober. Mission beach. Treehouse hostel.

ochtendduik genomen in t zwembad met uitzicht op t regenwoud.. Daarna gedouched met uitzicht op t regenwoud - niet slecht. Na onze duik en douche waren we klaar voor n goed ontbijt. (OPMERKELIJK)Echter, dit werd bruut verstoord door een zekere medereiziger van ong 40 die bij ons kwam staan met een been op een van de banken enkel gehuld in n speedo zijn verhaal ging doen. Eetlust weg maar erg gelachen nadien. Daarna erg mooie strandwandeling gemaakt.

Za 16 oktober. Mission beach - Townsville. Hostel ?

Laatste duik genomen in t zwembad met het fantastische uitzicht; een goede manier om de dag te beginnen! (Daar en gelukkig bij t ontbijt geen speedo te zien!) Het hostel was relatief rustig maar erg gezellig en een beetje een familie maar we moesten verder en na ons ontbijt bracht Harry ons dus naar de bushalte en vertrokken larissa en ik naar townsville. Nu even weer met de backpackersbeentjes op de grond gezet, dit hostel is echt n giller. Maar dat is goed wan t besef hoeveel geluk we hadden met t treehousehostel is nu groter en de lust om vandaag (zondag) naar Magnetic island te gaan ook! - jammer dat ik dit vanaf mobiel typ anders had ik n leuk plaatje van google ingevoerd..

Dooei!

Ps. ik kan alleen wat fotos uploaden die ik met mobiel heb gemaakt (als t al lukt) dus vandaar nwit erg beste kwaliteit.

Pps. Ik doe momenteel aan the battle of the languages: lees 'eten, bidden en beminnen' in t duits. Pps. bedankt voor jullie leuke reacties!

Ppps. Sorry oma maar voorlopig nog geen plan om eerder terug te komen :)

1. Jente:
    17 oktober 2010
    Lieve Eef! Wat een fijne verhalen en gelukkig kan ik, ondanks de ik-typ-op-mn-telefoon-dus-schrijf-heerlijk-onsamenhangende-verhalen-stijl nog flink grinniken om je avonturen!
    Geniet lekker kind!
    Liefs
  2. Jeroen:
    Hola zuster!

goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld.
    De nodige hilariteit is ook aanwezig lees ik en ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
    Tot skype!

x
  3. Tessa:
    17 oktober 2010
    Eeef! Wat een leuke berichtjes :) Ik las ze op mijn mobiel en dat was nog een stuk onsamenhangerder dan toen ik de pagina toch maar weer op mijn computer opende (ik lees je berichtjes namelijk 5x per dag, dan ben je toch nog een beetje bij me :P) maar kan me dus aardig voorstellen hoe dat op jou hippe nokia moet gaan!
    Moet je alleen wel een beetje op de vingers tikken want ehhh waar zijn de foto's van al die mannen?? We moeten toch weten hoe de herder eruit ziet die jou gaat veroveren ;)
    Geniet ervan!

Liefs
  4. Hiske:
    17 oktober 2010
    Nou zeg. Had een topverhaal getypt, staatie er opeens niet meer.
    Het kwam er op neer dat ik jaloers ben op al je zwembaden en dat ik benieuwd ben wat voor avonturen je nog meer gaat beleven. Lufya xxx
  5. annet en dolf en kids:
    Hallo Evelien
    Wat fijn om toch regelmatig iets van je te horen wij moeten regelmatig aan je denken en de kinderen vragen ook met regelmaat waar zal Evelien vannacht weer slapen. Zo te lezen heb je het prima ik zou zeggen vanuit Dalfsen heel veel groeten en ik lees binnenkort weer over jou

Veel liefs vanuit Dalfsen
  6. Marian en Roos:
    Haa Eef!

We lezen dat je heel veel schik hebt daar! Je beleeft van alles daar in Aussie. Geniet ervan! We zijn benieuwd naar je andere foto's. Veel plezier daar! Leuk om je verhalen te lezen.

Liefs,
    Marian en Roos
  7. Ingrid:
    18 oktober 2010
    Ha Evelien,
    Van Bas jou site gekregen, als ex-Aussie ganger is het altijd leuk om herkenbare verhalen te lezen. Dat couch surfen durfde ik trouwens niet aan, nou ja heb eigenlijk ook vaak bij "wild" vreemde mensen geslapen waar ik een tijdje op de farm heb gewerkt..
    Magnetic Island ga je vast mooi vinden, met een beetje geluk ontdek je ook koala's in het wild:)
    En dat zeeziek zijn..ik had het in Nieuw-Zeeland toen we met dolfijnen gingen zwemmen ook.. haal gewoon wat reistabletten bij de drogist, en altijd slikken als je op zee gaat, nergens geen last meer van!
    Je gaat richting Brisbane? Een boottocht naar de White Sundays is ook om niet te vergeten, toeren over Fraser Island in het mulle zand..er is zoveel moois daar! Geniet er van!

Groetjes uit Lochem.

Ook van Bas.
  8. Maartje:
    21 oktober 2010
    Heee eef!

Goed om te horen dat je het leuk hebt daar!. Echt top verhalen!. Ben jarloers op jou!.
    Heel veel plezier, en geniet ervan!

Liefs, Maartje